Beta 1


Title Betalingssystemer i dagligvarehandelen
Author Larsen, Steffen Hovmand
Supervisor Clausen, Christian (Innovation og bæredygtighed, Institut for Planlægning, Innovation og Ledelse, Danmarks Tekniske Universitet, DTU, DK-2800 Kgs. Lyngby, Denmark)
Institution Technical University of Denmark, DTU, DK-2800 Kgs. Lyngby, Denmark
Thesis level Bachelor thesis
Year 2008
Abstract Indledning Denne Bachelor rapport omhandler designet af en konceptfornyelse til COOP. Fokusområdet er udvikling af COOPs betalingssystem. Netop dette fokus er valgt på baggrund af undren over den tilsyneladende stillestående udvikling, der er på dette område. Alle handler ind og det er det samme syn som møder en kl 16 ved indkøbsstederne, nemlig kødannelser ved kasserne. Jeg hører selv til denne type som gerne vil hjem og slappe af efter en dag på studiet, og der skaber disse kødannelser et irritationsmoment for mig. Den samme holdning føler jeg at kunne fornemme ved andre kunder i køen og det samme gælder kassemedarbejderne som sidder og sveder, hvis den mindste fejl optræder. Derfor har jeg tænkt, hvorfor er der ikke fundet på noget smart så alle får en nemt og hurtig oplevelse med at handle ind. Og hvis den er fundet på noget – hvorfor er det så ikke at finde i de danske butikker? Denne afhandling bygger overordnet på den analytiske og teoretiske vinkel udviklingsarena giver. Den bruges til at samle overblikket over alt informationen til analyse, samt at analysere på mulighederne af iscenesættelsen af dette bachelorprojekt. Dette åbner op for løsningsrummet og endvidere skaber løsningen og udviklingen af den. Løsningen er baseret og udarbejdet i forhold til COOP men med inspiration fra konkurrenter og eksterne kilder. Løsningen til COOP er med henblik på at få startet en forandringsproces med COOP og kunderne i centrum. I denne afhandling har jeg lagt fokus på, at det er samarbejde med COOP og kunderne, der skaber den bedste innovation. Derfor ønskes løsningen at være et værktøj for COOP til konstant forandring, da jeg tror på, at det handle sted som bedst kan tilnærme sig kundernes behov, trods tendenser, vil være dem som står stærkest i fremtiden.
Pages 31
Fulltext
Original CDF posterLOL.pub (0.26 MB)
Original PDF BA_steffen.pdf (0.94 MB)
Admin Creation date: 2008-10-07    Update date: 2009-02-06    Source: dtu    ID: 224258    Original MXD