Beta 1


Title AI i brætspil
Author Albers, Kristoffer Jon
Supervisor Bolander, Thomas (Algorithms and Logic, Department of Informatics and Mathematical Modeling, Technical University of Denmark, DTU, DK-2800 Kgs. Lyngby, Denmark)
Institution Technical University of Denmark, DTU, DK-2800 Kgs. Lyngby, Denmark
Thesis level Bachelor thesis
Year 2010
Abstract I dette projekt undersges hvordan kunstig intelligens kan benyttes til opbygning af computer-styrede spillere, til at spille brætspil. Den generelle opbygning af brætspil samt spillernes rolle i et brætspil undersges. Kendte brætspil inddeles i kategorier, og det undersøges hvordan teknikker inden for kunstig intelligens mere generelt kan benyttes for flere af spillene i en kategori. En kategori af brætspil udvælges. Der implementeres et program, med tilhørende automatiserede spillere, der er i stand til at spille disse brætspil, ved at benytte forskellige kombinationer af de undersøgte teknikker inden for kunstig intelligens.
Imprint Technical University of Denmark (DTU) : Kgs. Lyngby, Denmark
Series IMM-B.Sc.-2010-07
Fulltext
Original PDF bac10_07.pdf (0.59 MB)
Admin Creation date: 2010-05-19    Update date: 2010-10-28    Source: dtu    ID: 262235    Original MXD