Beta 1


Title Servicehåndtering i Watergroup A/S
Author Skovgaard, Casper
Supervisor Nyborg, Mads (Software Engineering, Department of Informatics and Mathematical Modeling, Technical University of Denmark, DTU, DK-2800 Kgs. Lyngby, Denmark)
Institution Technical University of Denmark, DTU, DK-2800 Kgs. Lyngby, Denmark
Thesis level Diplom thesis
Year 2011
Abstract Dette afgangsprojekt har til formål, at jeg som konsulent for virksomheden Watergroup A/S, skulle finde frem til punkter hvorpå de kunne forbedre sig IT-mæssigt. Jeg fandt frem til, at det kunne være en god ide at optimere deres servicehåndtering. Varetagelse af konsulentrollen har derfor resulteret i denne rapport, som kan siges at være en gennemarbejdet vejledning med gode råd, til hvordan Watergroup A/S anskaffer sig et IT-system til håndtering af deres service. Rapporten tager et juridisk udgangspunkt for servicesystemet, for derefter at komme rundt om behov og krav til sådan et IT-system. Disse belyses af metoder og modeller fra objektorienteret analyse, herunder Unified Process, hvilket gerne skulle skabe en fornemmelse af servicesystemet, samt en forståelse af interaktionen mellem aktører og servicesystem. Arkitektur og design af servicesystemet bliver også berørt. Rapporten indeholder til sidst et forslag til hvordan service, som et produkt kan udvide sit forretningspotentiale hos Watergroup A/S. Rapporten rundes af med at konkluderer på, om servicesystemet er en god løsning til håndtering af service hos Watergroup A/S, samt hvordan sådan en anskaffelse og implementering bedst opnås.
Imprint Technical University of Denmark (DTU) : Kgs. Lyngby, Denmark
Series IMM-B.Eng.-2010-53
Fulltext
Original PDF dip10_53.pdf (1.04 MB)
Admin Creation date: 2011-02-01    Update date: 2011-02-01    Source: dtu    ID: 274602    Original MXD